سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

فیلم «طبقه حساس» با فروش بالای 5 میلیارد تومان رتبه نخست جدول فروش اکران سینماها را در دست دارد.

هنوز دومین ماه بهار تمام نشده اما آمار فروش فیلم‌های اکران شده در این فصل به رقمی بالای 15 میلیارد تومان رسیده است.

خیلی‌ها این آمار شگفت انگیز را که در چند سال گذشته بی سابقه بوده، علامتی از ورود سینمای ایران به روزهای خوب آن میدانند اما عده‌ای دیگر اعتقادشان بر این است که چنین وضعیتی به خاطر اکران چند فیلم جذاب و پر مخاطب به طور همزمان بوده و نمی‌شود روی این فروش‌ها حسابی دائمی باز کرد.

گذشته از این قضیه که آیا این وضعیت خوب ادامه خواهد یافت یا نه، به هر حال این نکته که اکران چند فیلم جذاب باعث بدست آمدن چنین آمار فروش بالایی شده، تردید ناپذیر است و با همین حساب می‌شود نتیجه قطعی گرفت که اصلی ترین مشکل سینمای ما وجود فیلم‌های بی رمق و ضعیف در جدول اکران است، نه کمبود سالن و هزینه‌های تولید و...

و نکته‌ی قابل اشاره‌ی دیگر این است که اکثر فیلم‌های پرفروش اکران شده در این فصل با نام کارگردان‌هایشان برای مخاطب شناخته شده بوده‌اند و همین علامتی روشن است که به عبور ما از دوره‌ی ستاره محور‌ی‌های ساده لوحانه دلالت می‌کند؛ یعنی دوره‌ای که چند کمدین لوده و سطح پایین، فیلم فارسی را در عصر جدید دوباره زنده کرده‌ بودند و حضور ناموجه آنها بر بسیاری از فرهیختگان هنر هفتم ایرانی سایه انداخته بود.

اساسا دیدن فیلم با نام کارگردان، حرکتی نخبه گراتر است و این برای سینمای ایران علامت خوبی است.

راستی! فیلم کمال تبریزی در آمار فروش از فیلم مسعود ده نمکی سبقت گرفت و این در حالی است که «معراجی‌ها» هم کم نفروخته.
 

http://cinemanegar.com/articles_files/images/Cinemanegar%20Photo-%20Tabagheye%20Hasas%20Movie%2007(1).jpg



امسال چند فیلم دیگر هم داریم که احتمال پر فروش شدن آن‌ها می‌رود و تمام این‌ها سر جمع یعنی در سال 93 کار گیشه‌های ما کمی بهتر خواهد بود.

فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در تهران، فروش 3 میلیارد تومان را رد کرد. این فیلم در شهرستان‌ها فروش 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی را به نام خود ثبت نموده است.
 
فیلم «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌ نمکی نیز با دارا بودن مجموعاً 30 سالن در تهران و شهرستان‌ها، ‌5 میلیارد و 350 میلیون تومان فروش داشته است که از این میزان 2 میلیارد و 90 میلیون تومان به تهران و 3 میلیارد و 260 میلیون تومان به شهرستان‌ها تعلق دارد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که 21 روز از نمایش فیلم «زندگی جای دیگری‌ست» به کارگردانی منوچهر هادی می‌گذرد، تا شب گذشته این فیلم با دارا بودن 20 سالن در تهران و 10 سالن در شهرستان‌ها 380 میلیون تومان فروش داشته است، که از این میزان 300 میلیون تومان به تهران و 80 میلیون تومان به شهرستان‌ها اختصاص دارد.
 
فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نیز پس از گذشت 60 روز از آغاز نمایش، با دارا بودن 45 سالن، 2 میلیارد و 120 میلیون تومان فروش داشته است، که مبلغ 1 میلیارد و 210 میلیون تومان متعلق به تهران است و 910 میلیون تومان نیز به شهرستان‌ها اختصاص دارد.
 
فیلم «خط ویژه» نیز پس از رسیدن به شصت و هفتمین روز نمایش، در تهران با 10 سالن نمایش 1 میلیارد و 345 میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز با 35 سالن نمایش، 560 میلیون تومان فروش داشته است.


[ سه شنبه 93/2/30 ] [ 1:11 صبح ] [ حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب